reklama

Koho neznalosť zákona ospravedlňuje?

Nedá mi to, nepodeliť sa o dnešný zážitok z daňového úradu. Nuž priznávam, v oblasti financií a daní nie som celkom doma, a tak si rada nechám poradiť od niekoho kompetentného. Ako som neskôr zistila, zámer bol síce dobrý, ale výsledok žiadny. Odpoveď na svoju otázku som nedostala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Asi pred dvoma rokmi som sa začala venovať tvorbe webových stránok. Keď sa mi po roku „internetového štúdia" zásad SEO marketingu podarilo dosiahnuť celkom slušnú návštevnosť, chcela som to nejako využiť. Najjednoduchším spôsobom sa mi zdal byť reklamný program Google AdSense. Nemala som však celkom jasno v daňových otázkach.

Najkompetentnejším sa mi zdal byť daňový úrad, tak som tam zašla. Za veľkými presklenými dverami dve priehradky, za každou z nich pani, klienti žiadni. Môj prvý pokus o vstup do Klientskej zóny zrušila prvá z nich príkazom: „Zoberte si na chodbe lístok, ja neviem, čo potrebujete!" Ok, tak som sa zvrtla a šla si poslušne vziať lístok. Celkom nečakane som bola prvá v poradí a konečne mala dovolené pristúpiť k priehradke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lístok ma priradil k druhej pani, ktorej som položila otázku: „Aké povinnosti mi vyplývajú z toho, že na svoju stránku umiestnim internetovú reklamu a budem mať z nej nejaký príjem?" Chvíľu na mňa pozerala s vydeseným výrazom, potom mávla na pani č.1 a otázku zopakovala. Tá bez rozmýšľania odsekla: „Daj jej to číslo!" Vec bola vybavená. „To číslo" bolo telefónne číslo Call centra Finančnej správy, ktoré pani č.2 napísala na papierik s tým, že si tam mám zavolať, lebo „ona sa s takým niečím ešte nestretla." Ešteže som sa obťažovala sem zájsť osobne a nenašla si to číslo na internete

Druhá časť príbehu. Volám na číslo Call centra a dnes už po tretíkrát opakujem svoju otázku. Mám pocit, že hovorím po hebrejsky. Hlas v telefóne po krátkej odmlke odpovedá: "Zavolajte si na živnostenský úrad, tam vám povedia či na to musíte mať živnosť." Rýchlo sa ma chcela zbaviť. Ale ja som v otázkach pokračovala. „Nemôže sa tento príjem klasifikovať ako príjem FO, keď je len občasný a v malých sumách?" Opäť odmlka... „Ak na to netreba živnosť, tak to asi patrí pod §8 - ostatné príjmy." Pri ďalšej otázke radšej rýchlo „prepla na kolegyňu." Kde som po osem minútovom čakaní za zvuku hudby a vety „Čakajte prosím, ste v poradí." zložila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som sa odpoveď na svoju otázku nedozvedela. Ale spomenula som si, ako som sa pred pár rokmi zúčastnila výberového konania na daňový úrad. Vtedy od nás vyžadovali kompletnú znalosť daňových zákonov doslova naspamäť. Neuspela som. A človek by čakal, že tí čo uspeli budú skutoční odborníci. Ale keďže na daňovom úrade nemajú ani poňatia o tom, čo je to Google AdSense, potom sa z ich strany nemám čoho báť. Či mňa neznalosť zákona neospravedlňuje?

Slávka Ambrová

Slávka Ambrová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Dobrá nálada nevyrieši všetky vaše problémy, ale naštve toľko ľudí, že stojí za to si ju udržať." (Werich, J.) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu