reklama

Náš obchodník - náš pán?

Opačné pravidlo už dávno neplatí. Ani to, že kto má peniaze, kúpi. Aspoň nie u nás. Ale slovenský zákazník (nazvime ho konzument, lebo budem písať o jedle) je veľmi nenáročný. Alebo to len ja som náročná?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Bývam v malom meste. Máme tu jednu reštauráciu, ktorá (bohužiaľ) nemá konkurenciu. Napriek tomu, že ceny jedál sú na úrovni hlavného mesta a kvalita túto úroveň ani zďaleka nedosahuje, majú stále plno. Pri poslednej návšteve som si povedala: „Nikdy viac!"

Po 20-tich minútach čakania som si objednala tuniakový šalát. Na to mi bolo povedané: „Tuniaka nemáme, nechcete ten šalát bez tuniaka? Alebo si vyberte niečo iné." Ťažká úloha, keďže rezne ani halušky nemusím a nič iné na výber nebolo. A tak som si dala opekané zemiaky - prílohu bez hlavného jedla, to ste mali vidieť ten pohľad. Druhý krát som sa s ním stretla pri platení, keď som si „dovolila" vypýtať pokladničný blok. Toto nikdy nepochopím. Ľudia, ktorí z nás žijú sa tvária, ako keby sme ich otravovali tým, že chceme niečo, za čo si zaplatíme. A nie málo. A zákazníci sa ďalej hrnú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Máme tu tiež tri malé obchody s potravinami. Často sa mi stáva, že v snahe kúpiť úplne obyčajnú vec (zelený čaj, maslo, smotanu) skončím až v treťom. Alebo mám smolu - nekúpim. Vtedy mi neostáva nič iné, len improvizovať. Alebo ísť nakúpiť do väčšieho mesta, kde to tiež nie je žiadna výhra.

Keď sa mi podarí pretlačiť cez davy kúpychtivých dôchodcov (ktorí už od skorého rána stoja pred hypermarketom s letákmi v ruke, aby si mohli kúpiť ďalšie zbytočnosti, len preto že sú v akcii) mám konečne „na výber". Hnedé banány (LEN za 90 centov - no nekúp to!), nahnitú papriku (za 2,65 €), mäkké pomaranče (LEN za 1,69 €) alebo oschnuté uhorky. Ja osobne by som sa hanbila tovar takejto „kvality" niekomu čo len darovať, nie to ešte predávať a za také ceny. Ale zákazníci sú šťastní, ako dobre nakúpili. Čo na tom, že polovicu vyhodia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie som bohatá, ale radšej by som si kúpila banány za 1,29 €, ktoré sú jedlé. Akurát, že nemám na výber. Vlastne mám - zhnité alebo žiadne. A tak zase raz ušetrím - a nekúpim. Občas žasnem nad tým za čo sú ľudia ochotní vyhadzovať peniaze (hlavne takí, ktorí ich veľa nemajú). Keby ten tovar za tú cenu nekúpili, nedovolili by si ho predávať. Občas chodíme na nákupy do Rakúska, kde sa kvalita s našou nedá vôbec porovnať. A pritom sú tam nižšie ceny ako u nás.

Žijeme v dobe párkov, v ktorých je viac múky (a ktovie čoho ešte) ako mäsa, syrov s príchuťou umelej hmoty, škrobových jogurtov, malinoviek a sirupov s umelými sladidlami, čokolády z rastlinného tuku, ktorá vôbec nechutí ako čokoláda a čajov z odpadu. Je zarážajúce, čo všetko dnes jeme, len aby sme ušetrili. Kupujeme veci, ktoré už dávno nemajú chuť jedla, doslova a do písmena odpad. A bude sa vyrábať dovtedy, kým ho bude mať kto kupovať. Dvíha sa mi z toho všetkého žalúdok. Ale asi som len náročná.

Slávka Ambrová

Slávka Ambrová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Dobrá nálada nevyrieši všetky vaše problémy, ale naštve toľko ľudí, že stojí za to si ju udržať." (Werich, J.) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu